Αυτές τις μέρες όλοι λίγο πολύ βρεθήκαμε σε κάποια εκκλησία....
Μπααα χάλια εισαγωγή!

Ποτέ δεν ξέρεις που μπορεί να σε οδηγήσει το σερφάρισμα στο ίντερνετ. Για παράδειγμα έπεσε στα χέρια μου μια μελέτη...
Ακόμα χειρότερα!

Τελοσπάντων επειδή ακόμα το πασχαλινό αρνάκι δεν έχει επεξεργαστεί πλήρως απ΄τα εντός μου και επειδή στη βράση κολλάει το σίδερο (αυτό και αν δεν κολλάει πουθενά!) θα ήθελα επ αφορμή των ημερών να σας παρουσιάσω (σύντομα όμως,ε;) ένα μέρος από μια πολύ ενδιαφέρουσα μελέτη για την ναοδομία (! ω,ναι!) στον σύγχρονο ορθόδοξο ελληνισμό.

Το θέμα που πραγματεύεται η μελέτη είναι η συντηρητικούρα και η προσκόλληση του σχεδιασμού των ναών που χτίζονται ακόμα και σήμερα σε πρότυπα του απώτατου παρελθόντος και η κακοποιητική αντιγραφή τους. Το κομμάτι όμως που εδώ θα σας παρουσιάσω αφορά τις προσπάθειες του ομογενειακού ελληνισμού να ξεκολλήσει από τον νεοβυζαντινισμό που προανέφερα και να χτίσει κάτι που να ταιριάζει περισσότερο στις ανάγκες και την αισθητική της εποχής μας.

Και θα σας το παρουσιάσω με την βοήθεια PowerPoint (!) έτσι για να τιμήσω την πολυδιαφημισμένη "Νίνα" (που είναι by far πιο αποδοτικιά) με την ελπίδα να μην έληξε η σύμβασή της και την κέρδισε η τέχνη της σουβλιστικής!

Σημείωση: Πριν δείτε την παρουσίαση βάλτε και το κάτωθι κομματάκι να παίζει που ταιριάζει ...ταμάμ!




Bookmark and Share

6 σχόλια:

On 6 Απριλίου 2010 στις 10:10 π.μ. , Μελίτη είπε...

Χρόνια Πολλά και καλά Καημέ μου και από εδώ!
Με κατέπληξες με την ανάρτησή σου! Τέτοια εμπεριστατωμένη έρευνα και μελέτη δεν είχα ξαναδεί.
Ένα τεράστιο μπράβο για την σύλληψη της ιδέας, ομολογουμένως πρωτότυπης και που πιστεύω πρώτη φορά παρουσιάζεται στην μπλογκόσφαιρα.
Ο ναός του Αγ. Γεωργίου στην Αϊόβα (θεωρώ κατά την ταπεινή μου γνώμη)ότι είναι επιεικώς απαράδεκτος. Προσπαθεί να συγκεράσει την αρχαία ελληνική αρχιτεκτονική με την βυζαντινή μα ανεπιτυχώς. Πολύ ενδιαφέρον έχει ο ναός στην Ελβετία και στο Μιλγουόκι.
Όντως στη Ν. Αφρική έχουν κρατήσει την κλασική βυζαντινή γραμμή περισσότερο.

Τι να πω, η επιλογή σου και η δουλειά που παρουσιάζεις σήμερα είναι Καταπληκτική!!!

Φιλιά γιορτινά γλυκέ μου.

 
On 6 Απριλίου 2010 στις 10:04 μ.μ. , Ανώνυμος είπε...

Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ανάρτηση, Καημέ μου. Παρουσιάζεις συνοπτικά και κατανοητά, μια εργασία, που, δεν θα υπήρχε περίπτωση να τη διαβάσω αλλιώς, μια που η ναοδομία δεν εμπίπτει
στη σφαίρα των ενδιαφερόντων μου. (Για να ακριβολογήσω μάλιστα, με κουράζει αφάνταστα).
Προσωπικά, ψηφίζω Αγιο Παύλο, Chambesy, Γενεύη.
Φιλιά.

 
On 7 Απριλίου 2010 στις 9:16 π.μ. , Γ.Π. είπε...

@Μελίτη, Μελίτη μου γλυκιά καλημέρα!
Σε ευχαριστώ για τα θερμά σου σχόλια!
Συμφωνώ για την Αϊόβα, ...μα πολύ ανεπιτυχώς.
Προσωπικά βρίσκω πολύ ενδιαφέρουσα την Ανάληψη στο Οακλαντ.
Φιλιά γιορτινά και από μένα!

 
On 7 Απριλίου 2010 στις 9:19 π.μ. , Γ.Π. είπε...

@houlk, σε ευχαριστώ καλή μου Χουλκ για τα καλά σου λόγια για τον τρόπο παρουσίασης αφού έτσι κι αλλιώς αυτό είναι που πρόσφερα εγώ σε αυτήν την καταπληκτική εργασία των παιδιών. Δεν διαφωνώ για την επιλογή σου. Νομίζω όμως θα είχε ενδιαφέρον αν μπορούσαμε να δούμε πως ενσωματώνονται μέσα στον οικιστικό ιστό όλα αυτά τα κτίσματα.
Καλή εβδομάδα Χουλκ μου! (εργάσιμη βεβαίως,βεβαίως...ουφ,πια)

 
On 7 Απριλίου 2010 στις 7:03 μ.μ. , zoyzoy είπε...

Πολύ καλή ανάρτηση!
Εγώ πάλι ψηφίζω Ν.Αφρικής νομίζω είναι πιο καλαίσθητες!
Πράγματι οι σημερινές εκκλησίες γεμάτες τσιμέντο είναι απαίσιες.
Πρόσφατα χτίστηκε μια καθολική και όποτε τη βλέπω δυσανασχετώ θα την παρουσιάσω να πεις τη γνώμη σου.
Έχω χρόνια να βρεθώ σε εκκλησία αυτές τις μέρες μέσα, εννοείται Καημέ μου!!
Χριστός Ανέστη και του χρόνου με υγεία!

Υ.Γ είχες δίκιο το τραγουδάκι ταίριαζε απόλυτα!

 
On 11 Απριλίου 2010 στις 12:31 μ.μ. , Γ.Π. είπε...

@zoyzoy, καλημέρα ζουζού μου! Στη Σύρο έχετε την δυνατότητα να είστε σε επαφή και με την καθολική εκδοχή οπότε οι ορίζοντες σας είναι πιο διευρυμένοι. Να την παρουσιάσεις και θα σπεύσω να ...σχολιάσω!