Σήμερα των ...Φώτων επέλεξα να ζητήσω να μας δώσει τα φώτα του ο Δάσκαλος Λιαντίνης σχετικά με τις μεγάλες μορφές της νεοελληνικής ποίησης! Έτσι για να ξέρουμε από που ερχόμαστε και που θέλουμε να πάμε. Σαν φανάρι και σαν οδηγός. Για τους χαμένους διαβάτες της σύγχρονης άτεχνης Ελλάδας!


"Οι οχτώ, ο Κάλβος ο Μακρυγιάννης ο Μυριβήλης ο Βάρναλης ο Σεφέρης ο Παλαμάς ο Καζαντζάκης και ο Ελύτης, είναι οι φωνές που θα ακούγονται, και οι γραφές που θα γράφουνται, ένα μεγάλο μέρος τους και για πολλά χρόνια.

Ο Κάλβος, αετός κρουσταλιασμένος και κύκνος. Σώζεται ολόκληρος.

Ο Μακρυγιάννης, μάρμαρο ελληνικό Πεντελικού και Πάρου. Στ΄ Απομνημονεύματα η αξία του.

Ο Μυριβήλης, αλιφασκιά και ιώδιο.

Ο Βάρναλης, οι καμπάνες της Ελλάδας να κελαηδούν και να ξυπνάνε τους έλληνες.

Ο Σεφέρης, στην κύρια ροή πνευματικός νομοθέτης, στους παραπόταμους ποιητής.

Ο Παλαμάς, έγραψε τα πολλά, για να σώσει τα λίγα.

Ο Καζαντζάκης, μόνο ο Ζορμπάς θα γλυτώσει.

Ο Ελύτης, ο λυρισμός του ποταμός του Απρίλη, ή τα πρώιμα γέλια στο ακροθαλάσσι της Ναυσικάς. Όμως τα αγάλματα λείπουν.

Οι τρεις, ο Σολωμός, ο Καβάφης και ο Παπαδιαμάντης, είναι η αγία τριάδα των οδηγητών και των πρωτοπόρων της πνευματικής μας ζωής.

Ύστερα από χίλιους χρόνους, αν υπάρχει ακόμη ο άνθρωπος στον πλανήτη, και οι έλληνες στον τόπο τους, εκείνοι που θα ζουν θα τους βλέπουν, όπως περίπου βλέπουμε σήμερα εμείς τον Πίνδαρο, τον Επίκουρο, και τον Ηρόδοτο.

Όλο ψηλά, στον αιθέρα, πάνω από τα πρόσωπα και μοίρες, διατάζω το δημοτικό τραγούδι.

Για τη νέα Ελλάδα το δημοτικό τραγούδι σημαίνει ότι σημαίνουν τα ομηρικά έπη για την αρχαία Ελλάδα."


Πηγή

Bookmark and Share

10 σχόλια:

On 6 Ιανουαρίου 2010 στις 1:35 μ.μ. , Γαία είπε...

Είναι όλοι τους εξαιρετικοί και καλά έκανες να τους μνημονεύσεις σήμερα.
Μου θύμισες τα κείμενα νεοελληνικής λογοτεχνίας στο γυμνάσιο και το λύκειο.
Θα ήθελα από όλους τους να είχα διαβάσει περισσότερα.Ίσως να είσαι η αφορμή...

 
On 6 Ιανουαρίου 2010 στις 1:54 μ.μ. , roadartist είπε...

Τι καλύτερο από λίγες σκέψεις του Λιαντίνη. Του έχω ιδιαίτερη αδυναμία.. Σοφός! Χρόνια πολλά..

 
On 6 Ιανουαρίου 2010 στις 3:16 μ.μ. , kariatida62 είπε...

Σοφά τα λόγια του Λιαντίνη! Πολύ ωραίο το πόστ που επέλεξες για την σημερινή μέρα!

Για σένα Καημέ μου:
http://kariatida62.blogspot.com/2009/10/blog-post_25.html(ένα μικρό απόσπασμα απο τους λόγους του μεγάλου Ελληνα δασκάλου που μας έφυγε τόσο νωρίς...)

 
On 6 Ιανουαρίου 2010 στις 6:48 μ.μ. , Γ.Π. είπε...

@Γαία, χρόνια πολλά Γαία μου!
Τιμή μου να είμαι η αφορμή για τέτοιες υπέροχες "επιστροφές"!!!

 
On 6 Ιανουαρίου 2010 στις 6:49 μ.μ. , Γ.Π. είπε...

@roadartist, χρόνια πολλά αγαπημένο μου αρτιστάκι!!! Και πως να μην του έχεις αδυναμία..;
Να είσαι πάντα καλά να μας "φωτίζεις" και εσύ με την παρουσία σου!

 
On 6 Ιανουαρίου 2010 στις 6:51 μ.μ. , Γ.Π. είπε...

@kariatida62, αχ καρυάτιδά μου ίσως δεν το πιστέψεις αλλά αυτά τα λόγια είναι τυπωμένα και κρεμασμένα πάνω από το γραφείο μου! Μακάρι να μπορέσω κάποτε να πω ότι βίωσα το νόημά τους. Μακάρι να μπορέσω κάποτε να πω ότι ζω σύμφωνα με το δρόμο που χαράζουν!

 
On 6 Ιανουαρίου 2010 στις 7:31 μ.μ. , zoyzoy είπε...

Τα πιο λαμπρά Φώτα του Ελληνισμού διάλεξες σήμερα για ανάρτηση Καημέ!
Πολύ σοφά τα λόγια του Λιαντίνη και εξυπνότερη η ανάρτησή σου.
Και του Χρόνου να'σαι καλά!!

 
On 6 Ιανουαρίου 2010 στις 9:48 μ.μ. , Μελίτη είπε...

Υπέροχο το θέμα που επέλεξες σήμερα και ειδικά από στόματος Λιαντίνη όλ' αυτά που τον λατρεύω.
Έλληνες γίγαντες του πνεύματος!
Μπράβο Καημέ μου. Είσαι υπέροχος!

 
On 7 Ιανουαρίου 2010 στις 9:48 π.μ. , Γ.Π. είπε...

@zoyzoy, και εσύ zoyzoy μου να είσαι πάντα καλά!
Και πάντα καλοτάξιδη στις "θάλασσες" που ανοίγεσαι!

 
On 7 Ιανουαρίου 2010 στις 9:49 π.μ. , Γ.Π. είπε...

@Μελίτη μου (και δώρα φέρουσα!) σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!
Τις χρειαζόμαστε αυτές τις ενέσεις πολιτισμού για να αντιμετωπίσουμε την ίωση της καθημερινότητας!